Time out 1972-1997

Här åt vi middag för ett år sedan
Ja, det kan man väl kalla time out.

I dag är det 11 år sedan Henric & jag återsåg varandra efter så där en 25 år.

Vi hade väl egentligen aldrig gjort slut, men avståndet till Maderia , dit han flyttade samt andra omständigheter, gjorde att det blev svårt att hålla lågan vid liv. Det fanns inte mail på den tiden. Postgången var verkligen i snigelhastighet på det avståndet och telefonsamtal var oerhört dyrt.

Jag minns en kille med rödlätt kraftigt hår, polisonger och riktigt röd mustasch( samt i bland med en snus under läppen).

Han minns en lång, lite mullig tjej, med långt lockigt rödbrunt hår ( i bland i flätor)

Men så en sommar söndag i Juni för 11 år sedan återsåg vi varandra.

Då var jag förvisso fortfarande rödhårig, men var tvungen att bättra på färgen rätt ofta på kemisk väg. I övrigt var de runda kinderna och mulligheten sedan länge försvunnen, liksom en hel del av Henrics hår.

Det var absolut inte meningen, MEN!!! det sa "Klick" igen och på den vägen är det. Snart firar vi 10 - årig bröllopsdag( det är mindre än en månad tills dess).


Bilden är tagen på min brors bröllop för 4 år sedan.

Det stadiga greppet Henric tagit om mig var för att stödja min onda rygg.


Kommentarer

I.S sa…
Ett stort Grattis till er ,vi önskar er en lika god fortsättning i framtiden .Sköt om er .
Från Fam.Sjögren
Kristina sa…
Grattis och ha en skön sommar båda två

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril