Från Hjässan

på Omberg har man vanligtvis en strålande utsikt. Så var fallet inte i dag. Lite disigt och många moln gjorde att jag inte tog så många kort.
Vi fick frisk luft och motion. Jag hade Vera & Kryddan i dubbelkoppel och Julie i ett vanligt koppel. Med tanke på hur sällan vi använder koppel överhuvudtaget, så gick det riktigt bra. Jag är ändå övertygad om att hundarna undrar över meningen med att sitta fast i snöre, när det finns så många spännande dofter. Stella och husse var också med, samt en ryggsäck med fika. Nå först så gick det upp, upp, upp ( och 3 settrar hade nog varit bättre drag hjälp ) När vi fikat och tittat runt så återstod det värsta med dagen. Att ta sig ned, aj, aj, aj, mina knän.... är inte som de var för så där ett X antal år sedan. ( Cykelsemestrar på oväxlade cyklar, försök i slaombacken m.m. har gjort att i alla fall höger knä var ut slitet innan jag fyllt 30). Nå, ner kom vi det gör man ju alltid på något sätt .
På väg hem igen besökte vi Adells Hundservice, ( som ligger vid riksväg 50 vid foten av Omberg) det var Gun vi lyckades haffa denna gången. Alltid lika trevligt att handla hundprylar där och det blir alltid dyrare än man tänkt sig. Det beror inte på några hutlösa priser utan på ett rikt utbud av saker man behöver och annat som både hundar och folk har glädje av.
Hem kom vi alltså med foder, leksaker, jätte märgben , hundshampo , balsam och godis.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril