Kenneldag

Det var väldigt bra att jag sparkade mig själv upp ur sängen i går, så att jag kom i väg till Kenneldagen i Svelands regi. Dumle/ DH´s Star Dust.
Det var en trevlig och givande dag. Jag såg många bekanta ansikten även om jag kanske inte kunde koppla i hop dem med namn eller vilken ras de har, men jag har väl troligt vis sett en del av dem runt ringarna på utställningar .
Veterinären var bra och hade dessutom humor.Att han pratade om reproduktion , fertilitet, insemination m.m. gjorde att vi alla lyssnade aktivt och en hel del vettiga frågor kom upp.
Som vanligt är det för min del att ju mer man lär sig, desto mer finns det kvar att lära sig.
God lunch och trevligt sällskap.
Sällskapet , ja Maud från Klubbarp med 2 av sina döttrar , hade jag turen att möta , redan innan vi gick in på Scandic ( Nord i Norrköping), de gjorde dagen ännu trevligare.
Övriga ämnen som togs upp var av maskning( tack och lov efter lunchen)
samt den dräktiga, di givande tikens kost och även valparnas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril