Efter vad jag har hört så

lär det vara som så att... högmod går före fall...? Kan det vara ett tecken på högmod, när jag i lördags ,glatt berättade att min mobiltelefon har fungerat utmärkt i över 4 år utan att ens byta batteri( 4 år och 3 månader).
När Värmlänningarna lämnade mig i lördags för återfärd till Karlsta så plockade jag mobilen ifrån laddaren.
Jag tyckte nämeligen att Henric ( som var på Vildsvins jakt) skulle få ett SMS om att allt förflutit väl och att Karlstads borna var precis så trevliga som jag trott.
JAPP... från den sekunden så la den käre telefonen av...Ingen funktion alls...DEN GÅR INTE ATT SÄTTA IGÅNG!!!!
Ja,ja givetvis är det ett glapp vid on knappen,men..det är inget jag kan åtgärda.
Liter svordomar har ljudit över mina läppar, men jag får nog inse att denna gång är jag besegrad.
Nu fanns det en reserv telefon i huset , en telefon som vi har brukat uppe i stugan i Ragunda.
Den telefonen har givetvis inte dagens finesser,men den har faktiskt de viktigaste funktionerna.....det går att ringa och att ta emot samtal....!
Vilket väl är det allra viktigaste.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril