Trots att det

i dag har varit garanterat både mygg & fästingfritt så finns det ändå en del oros moln på min himmel.
Olivia mår inte så bra( fast hon & Carolina kommer nog hit i början av nästa vecka( otroligt dålig timing, med tanke på valpning,men de har ju en egen lägenhet att bo i)( jag släpper ju inte in någon i samband med valpning och nyfödda valpar, vilket i bland har lett till sura kommentarer).
Mer av saker på min minus lista.... det låg en sprillans ny EL-RÄKNING i postlådan i dag. Den ...som släppte el marknaden fri!!! Visste vederbörande vad det innebar för oss vanliga dödliga människor???
Här hugger vi ved och bär in den för att hålla oss varma, vi går sällan barfota och vi klär på oss en x-tra tröja för att hålla el-kostnaderna nere.
Så får man då ännu en räkning och upptäcker att för dec-jan så betalar man nästan 800:- bara i skatt!!!!
Om jag dessutom tillägger att 2 av mina nära ,kära vänner är ganska allvarligt sjuka, ja då kanske ni kan förstå att humöret inte alltid är på topp.
Glad blev jag ändå i går när jag hämtade ut paketet i från Bamses bollar, som var välfyllt med " Maja " prylar.
Så nöjd som jag är med dem,så ser jag fram emot att så småning om emot ta Stella saker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril