En månad till Lucia


Nu är det en månad kvar till Lucia.
Jag hoppas att det är lika vitt ute då som nu.
Även om det ute ser ut som ett julkort så är det inget toppenväder för Papilloner. Näej! snön är lite för blöt så det fastnar en hel del snö i pälsen, kroppsvärmen gör den ännu fuktigare och snart är det stora snöbollar på benen och under magen på jyckarna.
Det blir ingen långpromenad för de små såvida det inte blir kallare ( eller varmare) ute. De kommer liksom ingen vart efter ett tag.
Stella med sträv päls och långa ben har dock varit i väg på en tur.
Som nyhet kan jag förtälja att Maja är anmäld till STOKK älvsjö mässan i dec. Hjälp!!! vad har jag gjort???Sent skola syndarna vakna heter det ju, men finns det någon som vill hålla tummarna den 15/12 så behöver vi antagligen det. Jag är ju inget bra på att tävla, jag har så svårt att ta det på blodigt allvar. Det är det så många andra som gör.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril