Trevligt besök


I går morse när jag klev upp vid 8:a snåret så fanns det i min fortfarande feber varma hjärna ett minne om att besök skulle komma. Kul!!! men denna förkylning med envisa feber har ju gjort mig mer trög än vanligt. Nå jag får ju erkänna att i stället för att vara väl förberedd och ha en god paj att slänga in i ugnen vid lämpligt tidpunkt och en sallad att plocka fram ur kylen så, ilande jag ner för backen till Gränna 1 1/2 timme innan besöket skulle anlända och gjorde mina inköp utan alltför mycket inspiration.

Detta till trots så var det väldigt kul att ni kom familjen Silkywind/ Hjortmark med barn och hundar samt vännen Gistedt.Jag lovar inte alls att bättra mig till nästa gång för jag tycks ha kommit in i en ostruktuerad period där improvisation verkar vara av nöden, och hur länge detta tillstånd vara återstår att se??


Nu är snön helt borta och det beror inte bara på att Josefine flyttade runt den i går. Nej i morse visade termometern + 6 så det vore väl egentligen läge att byta tillbaka till höstfärger på bloggen.


Optimist som jag är hoppas jag dock att snön återvänder och lyser upp tillvaron.


Lysa upp tillvaron JA det skulle behövas för jag fick just nu besked om att den Papillonen( i vän kretsen) som i går blev illa biten av en stor hund, inte går att rädda, skadorna på lungorna blev opererade i går men buken och annat klarade veterinären inte av.


Sov gott vännen, men alltför tidigt och så JÄVLA onödigt.


Mina tankar finns nu väldigt mycket hos din Matte.

Kommentarer

Catarina sa…
mamma Hjortmark här: Snälla Lala, din gästfrihet var verkligen vare sig improviserad eller ostrukturerrad. Det var en mycket trevlig em - tidig kväll vi tillbringade hos dig (och maken) med hundprat på längden och tvären, god och mättande lunch och inte minst hjälp med kläder när det hände en liten olycka.... Och vädret var ju underbart så vi fick ju t o m solsken på oss :-)

Jag känner med Pappis-matte som förlorat sin lilla vovve efter att den blev så illa biten. Vila i frid på de eviga benängarna.

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril