Vitt igen

Vackra Vera
Börjar göra rätt för sitt namn, även om husse kallar henne Vimsiga Vera.
Själv kan jag ju tycka att hon är mer vänlig än vimsig.
Hon är ett riktigt gosedjur.
Nu har vi snart fått helg ro i familjen.
Om jag gör en
tillbaka
blick ,
så har hundarna inte behövt vara ensamma mer än ett totalt antal timmar på 4-5 under de senaste 2 veckorna. 336tim -5=331
Slår man ut det per dag så blir snitt minuterna inte många. fast jag tänker inte ta fram miniräknaren.
Varför klagar jag då??
Jo, idag var det en sådan dag när våra arbetstider inte stämde bra överens.
Stressad av dåligt samvete kastar jag mig hem på rasten.
Givetvis sover hundarna tills jag slår igen bildörren.
Egentligen vet jag ju att det är så, men ändå, detta evigt dåliga samvete så fort man själv tycker att minuterna blir för många. För att lätta mer på mitt dåliga samvete så kan jag erkänna att kvällens middag inte var hemlagad!!!! I Gränna har vi en utmärkt butik som heter Matlust.
Där kan man införskaffa en komplett färdiglagad god middag eller plocka ihop diverse delikatesser.Jag valde det första alternativet så vi fredagströtta 2-benta bara behövde värma på en brässerad lax med potatis och svampsås, med i påsen fanns även en sallad. Jag kan tillägga att Matlust är placerat mitt emot systemet, så det blev inte vatten till maten.
Trots innehållet i glaset så kan jag tillägga att månen är betydligt mer full än jag och i morgon skall det vara fullmåne.
Ja ,ute är det åter vitt och vackert, jag hoppas ju på mer snö och att den skall stanna.Detta grådask som låg över Gränna större delen av dagen blir man ju inte gladare av.

Kommentarer

Åh vad fin Vera är! Gustav har ju alltid varit lite extra svag för henne som du vet! Det är ju det där med samvetet som är en av de få negativa sakerna med att ha hund även om våra grabbar inte heller är ensamma särskilt mycket.
Linda

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril