Röda mattan


SUCK!!! Skönt att det är fredag!!! Vi lär inte hinna tröttna på varandra på ett tag maken och jag. Om vi tar i dag som exempel så åkte jag hemifrån 07:15 och han var hemma kl 07:45 efter att ha arbetat em, kväll och jour.

Jag kom hem i dag ungefär 13:15 och han hade åkte ca 12:45.

Bra för hundarna, men det vore lite kul att hinna se varandra lite grann i vaket tillstånd och att hinna kommunicera om lite mer än praktiska detaljer.

Så i morgon när vi båda är lediga , känns som en lyx vi får försöka ta tillvara.

Själv har jag rullat ut röda mattan i köket till Henrics hemkomst, eller för att det är 1:a december i morgon, fast troligtvis av bägge anledningarna.

Jag har faktiskt även hunnit med att sätta upp stjärnor i köksfönstret, men visst det återstår en del att göra.

Jag har även hunnit med ett långt samtal med Linda ( brorsdotter) som behövde råd av sin gamla faster, inte så partisk i sina åsikter som mor, far och syster. Nå , till slut är det ändå hon som fattar ett avgörande, men jag fanns där och lyssnade, så förhoppningsvis, känns det bra när hon väl fattar sitt beslut.

Kommentarer

I.S sa…
Åh så mysigt och skönt det ser ut i erat kök .Visst är det härligt att hänga upp stjärnorna och ställa ljusstakarna i fönstren .Det lyser upp så fint särskilt när det inte finns någon snö ute .
Ha en skön advent .
Kram på er .

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril