Lucia

En av de absolut bästa dagarna på året.
En av dessa hundar är av min uppfödning och ni får gissa vilken???
Tack familjen Cedervall för kortet.
Hade min gamla Setter Emma varit med på bilden så hade nog snålvattnet runnit, hon var nämligen lika galen i saffran som jag .
I dag blev det en tidig start på dagen . jag var uppe 04:15 och det kan väl vara ok!
men jag lyckades ju inte somna innan kl 02:00, så det var en trött Lala som anlände sitt arbete i morse vid 06:00 tiden. Nå, trots den tidiga timmen så var jag
i förd min "glittriga hellånga Tomte klänning" och till det en matchande / blinkande Tomte luva!! Ja, visst e´jag barnslig, men jag har kul och barnen uppskattar att jag vågar vara lite larvig! Nu var jag inte ensam i personalgruppen om att ha spökat ut sig, det fanns nämligen ett gäng tomtar av olika typ, en julgran samt en sockerbagare. Barnen skötte sig utmärkt i mörkret och jag tror att de flesta föräldrarna var nöjda. Visst , det var en del som knorrade över den tidiga timmen, men hur ofta är det Lucia?? Tilläggas ,kan att ??? ja här blev jag avbruten av telefon, så jag vet inte längre vad jag hade tänkt att tillägga. Jag vet däremot att samtalet kom från Brewitz (senilahundens blogg) som varit i Långt bort i stan, där hon hämtat en ung pappis hane som behövde ett nytt hem. Jag är övertygad om att hon om någon kan ge en missförstådd hund ett bra liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril