Tillbakablick

Året som gick.

Kryddan tar sitt första cert på min födelsedag!!
Yes!!



Natten till 1/1 -07 satte Merry igång att valpa.
Hon hade någon dag tidigare ett bukomfång på c:a 57 cm!!
Vi firade 12 timmar senare än de flesta, när Merry och jag fått ta igen oss lite och allt verkade bra. Så 12:00 på dagen den 1/1 fick jag min nyårsskumpa och den smakade extra bra när jag tittade ner i korgen och såg Merry med sina välmående valpar.
Ett händelserikt år på många sätt.
Ett år tillbaka i tiden, så var Kryddan familjens yngsta. Vera med syskon planerade i och för sig sin ankomst,
men jag var ännu ovetande om Merrys "maginnehåll".
Julie var knappt på tänkt.
Efter Merrys kull kom Lotta med friska barn den 3/2. Maja fick sin son ( nr2) den 19 / 2. Där blev det stopp på valpar för i år. Jag gläder mig dock åt de som blev och till att de alla har hamnat i så bra hem.Kul också att det är så många som vill ställa ut sina valpar.
jag kan också glädja mig åt cert på flera DH hundar. Jag brukar tillhöra dem som förespråkar att man skall leva här och nu, men inför ett nytt år är det kanske bra med en summering och kanske även en viss framtidstro, sen är det väl ändå som så att man får ta dagen i viss mån som den kommer och göra det bästa av den. Improvisera är jag ganska så bra på. Hoppas på det bästa och vara beredd på det värsta eller?? Återkommer säkert innan året är till ända med fler tankar.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril