Nobeldagen

Sizzla/ Witch Craft
jag tror att matte Jenny tagit bilden?.

Och Ilonas Födelsedag!! Grattis till dig därborta mellan sjöarna.

jag hoppas att du har blivit rejält firad. Åh! du jag blir inte stressad av att Blogga, för jag behöver ju inte göra det om jag inte har tid eller lust.

På tal om blogg så gillade jag senilahundens brev till vår stadsminister.

Nu har jag 3 arbets dagar kvar denna vecka, därefter Stockholmsresa och förhoppningsvis sem på måndag 17/12.

Efter det är det 4 arbetsdagar innan det blir lite sammanhängande ledighet.

Det blir så skönt att slippa tänka på klockan några dagar.

På tal om klocka förstår jag inte varför tiden på mina inlägg inte stämmer?? klockan stämmer nämligen när jag skriver men sedan diffar det på 2 timmar, dvs nu är kl snart 22, det blir spännande att se vad det står för tid på inlägget?? Tänk vilka små mysterier man för uppleva i vår datoriserade värld. Detta fick mig att minnas en gång i tiden när jag var en sådär 16 år(Ja, jag vet det var länge sedan, men det är närminnet som felar)

Det var emellertid som så att min mormor var på besök, på den tiden var jag ännu tröttare på morgnarna, så en elektrisk väckarklocka hade införskaffats. Detta för att mina föräldrar skulle slippa tjata på mig att gå upp. Settern kom ofta in med en toffel eller strumpa i munnen, skrattade på settervis och krafsade med inte allt för sköna klor i ansiktet eller på armarna. Det gick ju inte att bli arg på hunden, men det gick att lura upp henne i sängen och somna om.

En morgon ringde klockan inte alls, och det blev panik rusning mellan badrum, kök, garderob osv, usch inget kul alls.

Det visade sig att min mormor under dagen dragit ut kontakten till klockan, för att den inte skulle stå och dra ström!!!

Mormor var inte smålänning, utan från ett annat landskap som börjar på S.

Kommentarer

Lala!! Det kallas tidzon och antagligen går klockan på alla datorer efter lokal stockholmstid...se därför till att komma till Stockholm i tid i helgen så att du inte behöver lida av jetlag........Kram Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril