Rolls Royce

12 /12
Ett datum som för evigt etsats sig fast i mitt minne om vi lägger till årtalet 1961.
Det var nämligen den aftonen när mitt ögonbryn blev uppsprättat av kylarmärket på en RR. Ja ,jag ådrog mig en del andra skador vid samma tillfälle. Det som var mest besvärande var ändå att folk stod och glodde på mig när jag låg blodig på gatan och väntade på att ambulansen skulle komma.
Jag kunde min adress och mitt telefonnummer, så bilföraren åkte och hämtade min mamma & bror ( pappa var till sjöss). Jag undrar vad mamma tänkte när det stod en skäggig karl utan för dörren som sa ,jag har kört på er dotter , hon är förd till Kronprinsessan Louisas barnsjukhus.
Min bror (då 12 år) han i alla fall se att bilen var en RR och det hade blivit stor uppståndelse" hemma på vår gata i stan" ( Årsta) över att familjen Wallin hade så celebert besök. Ja, som ni märkt så överlevde jag, och tycker ni att jag är en udda person så kanske en del kan skyllas på detta traumatiska barndomsminne, eller? Nja, kanske inte.
Jag fick i alla fall så smånig om åka i den bilen vid flera tillfällen, och bilens ägare , ägde även en leksaks affär, (så om man nu som barn skall bli på körd strax före jul, så kan jag rekommendera just det konceptet).


Tack alla ni som har hört av er på olika sätt för att önska lycka till i Älvsjö, det känns bra att ni tänker på oss.
Nu skall jag fundera ut om jag skall vara Tomte eller pepparkaka i morgon.
Det är faktiskt lite, lite pudersnö på marken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril