Envis som en röd gris

Nja, det kan man faktiskt inte säga om Kryddan, trots att hon här stoltserar men en illrosa kompis föreställande en gris.Kryddan är en mycket lyhörd och pigg tjej, vig och snabb som få. Hennes smidighet beror väl inte bara på att hon håller i gång i skogen, utan även på att hon har snabbfotade, glada 4-benta vänner,som gärna bjuder upp till lek och bus.
Semla blev det till frukost,men vilken besvikelse,
Vet inte konditorierna nu för tiden, hur det skall vara med Marsipanen/ mandelmassan?? I denna var det en sötsliskig gegga.
Själva bullen var smakrik och fluffig, grädden god,men marsipanen skall ju vara kronan på verket, den gobiten som man sparar till sist.
I min barndom kunde min bror sitta med marsipanen på sin sked, när min semla var slut och fråga hur mycket jag ville betala för hans sparade godbit?? Grymt tyckte en sugen lillsyrra.
Den som var i dagens semla skulle man ha betalt för att äta, brrrr, så läskig.
Så en del saker var faktiskt bättre förr.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril