HUR I HE.......


...........
.......LA fridendens namn har det gått till??
Jag har anmält till Malmö utställningen!!! Ja, ja jag drack lite vin i går, men inte i sådana mängder att mitt sinne blev helt grumligt. Trots detta finner jag i dag på min dator ett mail som bekräftar anmälan av 2 hundar till Malmö utställningen. Ja, så kan det gå när man i stunden för ivrar sig och inser att det är nästan dead-line för anmälan. Jag fick ett ryck, men varför anmälde jag inte Maja???Jag vet inte om jag kan försvara mina förehavanden med oro för husse som just då sov en febrig och lite orolig sömn eller om det var det kända hjärnsläppet som gjorde sig gällande??
I dag har dimman legat tämligen tät över nejden, 5+ grader.
Julies broder Lipton var på besök med matte & "lill" matte. Inte ett kort blev taget av mig, men jag hoppas på att få bilder från Liptons familj.
Om nu Julie är en väldigt liten pappis tjej, så gäller det för brodern att han är en ovanligt stor kille. Trevliga och glada är de bägge. Vi hade trevligt med de 2-benta och hundarna med varandra. Promenad hann vi med men det var ingen större fart på mina tjejer, det var nog för tidigt på dagen, våra svängar brukar ju vara på eftermiddagen.
Helgen har i övrigt gått lite väl fort, Husse är förkyld och jag är trött, trött, så trött att jag tagit siesta både i dag och i går, trots att jag sovit länge på monarna. Kommande vecka är det sportlov i Gränna. Sannolikheten för att barn och ungdomar i trakten skall kunna ägna sig åt vintersport är dock inte stor om de befinner sig på hemma plan.
Sportlov olika veckor har väl både för och nackdelar, en nackdel jag minns var att när jag hälsade på mina kusiner på Engelbrektsgatan/(vägen) i Borås, så gick de i skolan, trist för mig. När kusinerna hälsade på oss i Stockholm, så gick brorsan och jag i skolan. Ja, kvällar och nätter kunde man ju fnissa ihop.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril