I blåsväder


I går när jag kom tidigt hem, kände jag för att ta det lugnt ett tag. Den lugna stunden blev dock inte så lång som jag önskat. Hundflocken påtalade tydligt att jag alls inte skulle ligga och läsa på sängen, ej heller tillbringa tid vid datorn. Den stund vi hade varit ute på tomten efter min hemkomst var uppenbarligen inte alls speciellt stimulerande. Merry kan vara ganska krävande i bland för att få mig att inse vad hon vill, i går var inget undantag
När jag reste mig för att släppa ut de små liven igen , så öste regnet ned och alla utom Julie tvär stannade på trappan.
Julie klev frimodigt och glatt ut i snålblåst och regn, det skall mycket mer till för att stoppa en sådan som hon.
Själv insåg jag att för att få de övriga hundarna att gå längre än till trappan så var jag tvungen att följa med.
Nu var ju väderleken av den art att även en kortare utevistelse krävde rejäl mundering, så det var bara att klä på sig.
Utrustad som reklambilden av Marlbouro man, fast utan häst och solsken, begav vi oss ut i regn och blåst.
Det blev faktiskt en riktigt härlig promenad, men det var inte läge att ta med sig kameran.
Hemma igen , fixade vi middag till Henric och mig medans hundarna pustade ut efter sina strapatser.
18:15 försvann strömmen!!!
Klockan 14:45 i dag återkom den.
ja det är tur att vi har kakelugn, gott om stearinljus och ett stort tålamod.
Vi spelade TP i skenet av stearinljus i väntan på ström som inte återkom.
Nu kan man väl leva utan ström ett tag men när både fast telefoni och mobiltelefonen inte funkar, så kan man ju fundera på om det är på 2000-talet vi lever??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril