Glömde


Vi glömde att lyssna på melodifestivalens deltävling i går.
Jag var så fokuserad på att komma i säng i tid, vilket jag gjorde,
( före 22:00)
för att vara pigg i dag.
Det med tanke på PapillonRingens årsmöte i Stockholm.
Min co : driver ringde i går kväll, hon hade influensa, eller var i alla fall rejält förkyld och har varit ett tag.
Jag kollade Swebus och Sj via nätet.
Swebus avgångar var inte speciellt passande för mina tider.
Sj ville ha nästan 1000:- kr för att ta mig fram& åter .
Nog för att delar av mig är Stockholmsböna i själen, men jag kan tänka mig trevligare sätt att spendera mina pengar på än på SJ.
Okej! så klockan 06:00 klev jag ur sängen( nej, jag hoppade inte)
fika, luftade hundar , tog en dusch, åt frukost osv.
När klockan var drygt 08:00, så insåg jag att jag eller rätare sagt min kropp att jag skulle inte orka köra mig mycket längre än till Mjölby.
Husets husse hade kommit upp, hundarna hade somnat om mätta och glada.
Då....................återgick jag till sängen ett tag i hopp om att den ömma kroppen skulle helas ( det känns som om jag transporterats igenom en stenkross) ond rygg är ju en vana , men att knäna sviker mig så totalt för till fället är inte kul.
Jag har fler klagomål, men de sparar jag till den dag jag väl kommer i väg till en läkare.
Å; andra sidan, när man väl fått en läkar tid så brukar man ju må , ganska bra. Undrar just om man bara vänjer sig vid plågan, eller om man faktiskt blivit så mycket bättre??
Färdig klagat,med råge.
Julie har börjat löpa, så liten börjar bli stor, nu får vi se om hon sätter fart på övriga???
För den nyfikne kan jag berätta att det är Julie & Kryddan som skall till Malmö( Om jag är i körbart skick).
Lilla Stockholm??
Inte anmält ännu men, det borde väl bli Maja och ev Julie, jag har 1 vecka på mig att tänka efter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril