Bättre lycka

nästa gång får vi hoppas på. Maja som nyligen börjat löpa, ville inte alls stå i ringen i dag. Hon kan ju vara lite prinsessa i bland, och att bli väckt vid 4 snåret på natten passar inte henne( hon och Stella är de mest morgontrötta i familjen , nu när inte Skrutt finns längre). Julie lade sig att sova i bilen men Maja höll koll på omgivningen hela färden.
Hon anade nog ugglor i mossen. Ny badad och tidig avfärd, inte hela gänget utan bara några få utvalda. ja, visst det borde betyda utställning.
Enligt Maja så finns det roligare saker här i livet att ägna sig åt.
Julie, charmade de flesta, men inte domaren.
Den här domaren uppskattade inte att Julie ville pussa på henne.
Domaren hittade också fel som hon inte har, men... hon hittade inte felet som hon har.
Jag hade i alla fall en bra dag och träffade många trevliga människor.
jag tänker inte räkna upp dem alla.
Nämnas bör dock Webb Masters familj, grattis till HP rosetten som ni plockade hem på er lille kille, det är både han och ni värda ( 2:a i junior klassen).
Jag hade också nöjet att hälsa på Lottas " fästman"
" Cricket"( som blev utställd med bra resultat)
Jag har inga bilder från i dag , men jag fick en bild på ( Webb masters)broder Wizard i går Tack Pia.
Vårt barnbarn ( av den 2 benta rasen) har ännu inte behagat komma ut i världen, men värkarna har satt i gång, så passande här i påsktider att vi går runt som äggsjuka hönor och väntar på rapport från England.

Så till slut en liten varning!!!
Jag fick höra att ännu en Papillon nyligen mött samma öde som Skrutt.
En köttbulle given av omtanke, slutade med döden.
Jag gillar inte att överbeskydda, vare sig människor eller djur, men ändå.
Var rädda om varandra!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril