De e´mycke nu

I går em efter vårt besök hos Zorro i Borås så stack Husse i väg på en Kill middag inte alltför långt hem ifrån. Middagen innebar dock god mat samt tillhörande god dryck. Drycken ifråga gjorde att H inte borde köra bil , så natten tillbringades borta för Henrics del. Detta var dock förutbestämt så, i övrigt följdes våra planer.
I dag hade jag en lugn morgon, sedan blev det en trevlig , men lååååång dag
i Åtvidaberg. Åtvidabergs Hundklubb hade inofficiell utställning.
Dit åkte jag med Ann G i sällskap, samt lilla Julie ( ja, hon är liten,) och Kryddan , för att få årets uppstart.Tack och lov var vi inte ute så tidigt, utan anlände till Åtvid vid 11:30 tiden. Ungefär vid den tiden var Husse hemma igen, så hemmavarande hundar, fick uppmärksamhet och kärlek. Så småning om var det dock tid för Henric att åter fara till Borås, denna gång för att låna hem Zorro.
Samtidigt i Åtvid... så blev Julie BIR Valp, Kryddan BIR Pappis och med tiden BIG 3:a. INTE nog med detta, näe det bästa var att Molly, med Maja sonen Xolo/ Sudden vann Barn med Hund i klassen 5- 10 år.
Grattis och bra jobbat!!!! Det var många duktiga barn i ringen.
Jag återkom till hemmet efter Henric och Zorro.
Middag och andra chansen ( på radio).
Därefter ägnade jag mig åt Zorro och Merry, det bästa av allt var att de ägnade sig åt varandra, de får ännu en chans i morgon.
Jag tycker ändå att för den som hänger med och är intresserade så är det bara att börja räkna ned i almanackan c:a 63 dygn från nu.

Kommentarer

Skit i kattmaten, han vill bara ha torrfoder........

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril