Sommarminne


En bild av grönska och välmående kan passa in i dag, när regnet duggat tätt stora delar av dagen. Bålsten har vi dock klarat oss i från. Med Husse i Stockholm, så kan jag tala om att det blir en väldigt tidig kväll här för min del.
Snorig , nyser och lite feber, ja, det gör att jag skall krypa i koj och försöka kurera mig. Det vore ju kul om jag kommer i väg till Malmö. Henric lär väl komma hem vid midnatt och det är väl troligt att jag vaknar då. I övrigt blir det väl uppgång långt före ottan för min del om jag skall vara på plats i Skåneland vid 09:00 snåret. I rese kalkylen måste finnas utrymme för fika och rastnings paus samt tanka och sträcka på benen.
Jag behöver även en irra runt frist för jag har inte varit i Skåne sedan Corvette cluben hade sommarmöte där. Mitt minne är ju inte perfekt , men jag kan gissa på 1987( (86 var i Värmland & 88 Gotland, eller??).
Oavsett när det var så var det på den tiden jag ännu inte hade körkort.
Cykel semester har jag haft i Skåne, Danmark och på Bornholm( solig Ö, påstods det men vi hade regn i 3 dygn).
Snart får Jyckarna mat, därefter jag. Utgång och natti nati , en alvedon och en bok, så får vi hoppas att jag kan knoppa in.

Kommentarer

Krya på dig Lala!! Jag hoppas verkligen du kommer till Malmö.
Kramar Anita o voffsarna

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril