Det var nog tur

att hundarna tog det lugnt i dag ( på grund av värmen) .
Det innebar att Henric och jag hann med att måla större delenen av huset
( Henric tjuvstartade i går).
Nu återstår västra väggen samt några fönsterluckor och givetvis fönstren.
Även ytterdörren behöver renovering och färg.
Jag kan föreställa mig entrén med nytt trappräcke och nya stolpar + ny målad dörr, ett ansiktslyft för kåken.
Rom byggdes inte på en dag men jag tror nog att några av husknutarna kommer på plats i morgon och troligen hinns resten av väggarna med, eller i vilken ordning vi nu tar det. Mat!! ja, Fleur & Neo tankar då & då fortfarande på sin mor
( även om det ej längre finns obegränsade resurser).
Vi 2-benta hade inte tid att laga mat i dag, så Mac Andre´ fick bistå oss med Pizza.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril