Sandefjord tur & retur

I från det att mitt huvud lämnade kudden natten till lördag tills det att det åter fick vila här hemma natten till måndag så gick det 52 timmar.
En snabb resumé av resan. Straxt efter 06 på lördagsmorgonen mötte jag upp Brian & Zappa från Sarisaks kennel vid Håkantorp. Jag lämnade med varm hand över ratten och resan fortsatte ned till Strömstad.
Resan gick lite fortare än väntat så vi hade gott om tid att rasta hundarna och dessutom avnjuta medhavd frukost. Kaffe samt mackor som Brians om tänksamma hustru skickat med!!Det smakade väldigt bra i solskenet i hamnen. Utsikten över havet var inte heller att klaga på. 12:30 ungefär körde vi i and på Norsk mark. Det var inga problem att hitta fram till utställningen. Vi blev väl mottagna av vänner och bekanta . Utställningen var mer än 3 timmar försenad, för att domaren blivit fast i Köpenhamn på grund av problem med flyget.Det var kul för oss för då hann vi ju se hela bedömningen OCH umgås med folk och hundar. Väldigt trevligt!! solen sken och det var så varmt att vi njöt när solen gick i moln.
Efter utställningen blev vi så väldigt väl omhändertagna av Monica & Roar i deras lånade husvagn. God mat och trevlig samvaro, TACK snälla ni. Efter en väldigt lång dag var det skönt att krypa ned i sovsäcken, jag fick nog nästan 6 timmars mycket välbehövlig sömn, med hundarna i min famn.
Regnet öste ner under natten och det fortsatte under morgonen i återkommande skurar. Väl framme på utställningsplatsen så dröjde det inte länge innan regnet övergick till ett konstant ihållande regn som då och då ökade samt minskade i styrka.Inte så kul när man skall in i ringen.
Tack och lov så tål mina hundar vatten, men det är klart att pälsen är snyggare torr.
Kryddan debuterar i Norge.
Hon skötte sig "ganska" bra och fick med sig ett CK!
Vår första Norska rosett, vi får hoppas på fler med tiden.


Julie skötte sig väldigt, väldigt bra.
Men trots hennes sedvanliga charmoffensiv, så föll hon inte domaren i smaken, utan fick nöja sig med en slät etta.
Detta till trots så tycker jag väldigt bra om domaren, hon var så mjuk och fin med hundarna och tog sig tid ( utan överdrifter), så önskar jag att fler domare kunde vara mot våra hundar.

Ett stort tack till er alla trevliga människor runt ringen, jag hade väldigt trevligt på min premiär utställning i Norge och återkommer gärna när tid råd och tillfälle ges.
En stor Klem till er och ett extra tack till Siggeryds gänget som tog så väl hand om oss.
Tack också till Jaana för att jag fick låna Brian.
Tack Brian för trevligt sällskap.
Tack käre make för att du sköter om det här hemma så att jag inte behöver oroa mig när jag far åstad.
Nu slutar jag för det börjar låta som om jag var på Oscarsgalan.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril