Jag hade i alla fall

tur med vädret. Fredag morgon upp kl 04..ja, jag vet en väldigt okristlig tidpunkt. Nå, väl innan jag hade duschat , fikat , rastat hundar och packat så var kl nästan 06:00. Mot Tvååker styrdes kosan. Julie och Kryddan somnade om efter ett tag och det hade jag också velat göra. Resan gick bra till Borås men därefter kändes vägen väldigt lång.Jag gjorde inte så många stopp men gissa om fönsterhissarna fick arbeta för att hålla mig vaken med friskluft. Regn av och till längs vägen, men när jag parkerade bland regnklädda funktionärer, då bröt solen fram. En mycket välorganiserad utställning HEDER åt den lokala Kennelklubben!!!
I ringen gick det väl, så..där.., Jag skall inte klaga för hundarna placerade sig i respektive klass( sedan hoppas man väl alltid på underverk). Kryddan hoppade nog mer än vanligt vilket påverkade slutresultatet.
Trevlig stämning var det i alla fall runt ringen, så både hundarna och jag fick lite socialträning. När kl var 15 så satt jag i trädgården hos moster Bibbi och fikade tillsammans med Bibbi, kusin " Nicke" och hans son Viktor
Det blev en lugn och trevlig kväll med god mat och massor av minnesprat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril