"Separationsångest"

Ja, det blir snart färre "pappisar" i huset. 2 ( 3?)valpar flyttar i morgon och Zippo på onsdag.Bortsett från Merry så finns det valpar från 3 olika kullar på samma bild och som min mormor brukade säga - det går många grisar i stian om sämjan är god.
Stella , Henric & Vera verkar inte bry sig så mycket om att somliga skall flytta,eller??.
I dag har vi varit en tur till Tranås, ja, men i Gränna kan man ju knappt komma fram i dessa semestertider.
Vi var tvugna att köpa valpfoder, så att vi kan skicka med, för valplådorna från XXXX har inte kommit ännu.
I djuraffären råkade jag ut för ( som X Scout är man ju alltid redo) att klippa klor på en kanin.
Killen i Zoo affären var sommarvikarie, Kanin ägarna vågade inte, så.......
Jag måste erkänna att jag har tjänat en Selma svart i dag( hoppas att Skattmasen inte kommer på mig, fast efter detta offentliga erkännande så ökar väl risken).
Nu skall jag börja fylla i lite papper inför valparnas flytt.

Ps här har kommit massor av regn, men jag hoppas att vädret inte hakar upp sig så som förra sommaren, jag vill ha vägarna farbara Ds



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril