Trötta , nöjda men slitna

Klaga skall jag inte( så mycket). Men jag börjar ändå med en del av det negativa 1 skyltningen till Stäket av farten och där i från var usel. 2 Buss strejken !!!! gjorde resan från Stäket till Tallkrogen ( där jag övernattade ) väldigt lång i tidsperspektiv, suck !!! vilka köer. Högsta hastighet i den nya "fina " tunneln var 30 km/ tim, fast oftast mellan 10 och 0.
Jag förstår varför jag nästan alltid tog mig fram ( under alla mina år ( 40+) i Stockholm, med T-bana eller med mina långa ben.
Från Stäket har jag inga bilder , men jag kan rapportera att det var en trevlig till ställning och en massa trevliga människor. Det var inte allt!!!
Det fanns även en väldigt stor mängd fina hundar , och i det gänget fanns det ju "Pappisar". Jag är väl inte helt enig med domaren i alla placeringar, och då menar jag inte just det faktum att min var bäst, för så var inte fallet.
Däremot så förstod jag aldrig vilken linje domaren följde, eller var det så att det inte fanns en linje??? Nu har jag hållit er på halster länge nog. "Kryddan" fick bedömningen Exellent, vilket för mig ( som inte studerat regelverket så förfärligt ingående) som "typ" CK. , Veras syster Verona fick också bedömningen Excellent, Verona placerade sig 3:a i ung hundsklassen medans Kryddan fick nöja sig med Excellent( men en så stålande kritik, det var som om jag skrivit den själv). I dag Fredag så var det Mässan som gällde, skönt, jag sov ända till 05:30.
Från Tallkrogen där jag övernattade till Älvsjö så är det bara "ett sten kast".
Ute i väldigt god tid var jag, trots det blev det p-plats långt långt bort .
Det var väl inte så stort problem, men att köa i ca 20 minuter för att komma fram till P-automaten, det var lite väl magstarkt.


Nå väl, väl inne i ringen så ser det ut som om jag dansar någon form av folkdans, men så var icke fallet.
Jag är inte heller gravid även om kavajen får mig att se sån ut.


Däremot har jag här intagit den klassika " ont i ryggen "posen, men skall jag vara ärlig så har ryggen klarat sig oväntat bra.



Svung i stegen.
Kryddan var så uppspelt att det var inte långa stunder som hon hade alla tassarna i golvet, det är i och försig trevligt med en glad hund men både jag och domaren tyckte nog att det var lite väl mycket glädje i Kryddans framträdande.
Resultatet blev en bedömning som heter Very Good.
Det betyder ett rött band och inte som i går rosa, (som i detta sammanhang är finare).
Ut ur ringen och mingla runt, snacka här och där med folk från när och fjärran.
Det finns så många trevliga människor, samt en hel del "knäppa" individer och alla där emellan.
jag var på väg att stoppa in Kryddan i buren för att gå en Shopping tur, när jag fick veta att jag skulle in i ringen igen!!!
Ja, men jag fick ju, rött band!!!
JO, men det var bara 3 med Excellent i den klassen och då skall alla med rött band in i konkurens bedömmig.
Japp..... och DH´s Verona blev 3:a och Kryddan 4:a i ung hundsklassen.
Nöjd???
Ja, av 2 DH hundar anmälda, så blev 2 placerade, så varför klaga.





Kommentarer

Får en känsla av att du inte gillar att se dig själv på bild;) Vi in Linkan tycker du ser strålande ut! Hoppas ni har haft trevligt trots alla besvär i anslutning till utställningen!
Kramar från Linda o Gustav

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril