Läget

i "Läjet" var ju inte som i fornstora dagar. Det var nog tur att jag inte gjorde någon avstickare till Varberg. Nu behövde jag bara utstå en besvikelse.
Ja, havet låg tack och lov kvar och måsarna skriade fortfarande,men... var kom alla villor i ( fler) miljonklassen i från??? Den charmiga lilla fiskebyn hade förvandlats från just fiske by och semesterparadis till en förort för folk med gott om pengar. Julie, Kryddan och jag tog en promenad längs stranden , bort mot piren och visst piren låg ju kvar, så en snabb minnes bild av diverse häftiga killar som kusin Lotta och jag flörtade med och i somliga fall till och med pussade på fladdrade förbi för mitt inre.
Egon på sin Pusch Dakota ( som jag brände benet på), Rune som var lite äldre och körde en Audi, knubbiga Bengt från Skene med kompisen Tomas.
Däremot har jag glömt vad killarna från Kottedala hette.Inte nog med att kåkarna var större...Fiskebåtarna var väldigt mycket större nu, så ... att fisken tar slut förvånar mig icke

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril