I dagens fina väder

passade familjens yngsta på att vara ute lite längre stunder än tidigare.
De börjar ¨å upp farten och artar sig väldigt bra. Klorna är ny klippta på alla valparna och snällast av dem alla vid den hanteringen var Zippo som låg lugnt och stilla på rygg. Erkännas bör att jag passade på när valparna var trötta, och Zippo var antagligen tröttast. " Fleur"
På grönbete
hennes " storebror" ( om jag inte minns fel så skiljer det en timme)
han trivs också i spenaten.
Det är väl strålande att han trivs i grönskan, för eventuellt skall han fortsätta vara "lantis", i landets södra delar, men 2-beningarna kommer från "Eken" så han klykar nog tugget i fortsättningen också.


De större hittade också på sysselsättning i den behagliga temperaturen.

Yoyo tror att han är en apporterande fågelhund och sover gott med sitt byte.

Snacka om .....att se mallig ut!!
Stella passar på att ge Zippo en under redes behandling.
Nu är det mesta praktiska för hundar fixat till Stockholms turen.
I morgon skall jag kolla SMHIs rapport och därefter packa åt mig .







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril