Vissa dagar e´re mycket som händer

Alla intryck tar på krafterna. Här började dagen tidigt, före kl 07:faktiskt och när vi människor vakar så är det lika bra att släppa ut de yngsta, samt övriga som visar intresse. Maja låg kvar, så även Merry och Stella, men Julie tar ju nästan alla chanser att få gå ut. Tiden hos Veterinären var satt till 10:00. Innan avfärd ( 09:15) så fanns det att göra här hemma.
" Mocka" hos små valparna samt en viss sanering efter de äldre valparnas natt aktiviteter( har ni en aning om hur man fin fördelar en tidning ??, jag behöver definitivt INTE införskaffa någon dokumentförstörare när det finns valpar i huset). Nu mera börjar vi bli välkända på veterinär stationen och Stefan som dagens veterinär hette, han blev inte lika skärrad denna gång när han letade "kulor" på småkillarna
( Jag minns hur lycklig han var när Kryddan och hennes syster blev besiktigadeför då behövdes inget letande efter kulor. För den oinvigda kan jag ju tala om att testiklarna hos en 8 veckors Papillonvalp inte har uppnått någon imponerande storlek, ja, större än risgryn, men inte så väldigt mycket större än ett sädeskorn). Yoyo ser ut att ha funnit sig väl till rätta i sitt nya hem.
Jag hoppas att både hans och Yammys/ Zitas familjer får sova gott i natt och att de må leva länge och lyckliga med sina nya familjer.
Lite klagomål måste jag nog trots allt komma med.
MIN KAMERA!!! Pang sa det i den i går kväll!!
Suck!! Just det införskaffande av ny kamera hade jag inte tänkt behöva lägga pengar på just nu.
Det finns därför stor risk för att ni får se endast utomhus foton ett tag framöver( det var nämligen blixt automatiken som la av)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril