På lördagen

var det dags igen för ännu en tur till Tvååker. Det var härligt att ha övernattat hos släkten. Jag kunde sova till 07:30, efter dusch och morgon fika tog det mig 10 minter att komma till utställningsplatsen. Att köa och parkera tog givetvis sin tid trots att jag var tidigt ute. När jag parkerat så började det att regna och väl framme vid ringen, så kom åskan. Nu blev det trots detta inget oväder utan när jag väl var inne i ringen så fick vi söka skugga i väntan på bedömning . Bedömning!!! ja, jag måste erkänna att det kändes mer som ett veterinär besök än en utställning och jag tror att hundarna delade min känsla. Detta till trots så skötte de sig väldigt bra ( minst 8 minuter på bordet per hund), Domaren gick igenom varje del av hundarna minutiöst, troligtvis skulle bil besiktnigen kunna lära sig en del av denne domare . Hundarna passerade hennes granskande blickar och fick varsin etta samt blev placerade i sina respektive grupper( HP som dagen innan var inte att tänka på). Jag träffade väldigt trevliga människor, men jag var stressad!!!! Jo, jag hade bråttom hem med bilen för att överlämna den till Henric (långfärder är inte så kul i lill bilen)
Ps Kryddan hoppade inte lika mycket som vanligt, var det värmen eller? ds

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril