Lördag











En jobbig vecka har övergått i helg tack och lov. Sitter nu nöjd i ett nästan färdigstädat hem. Tvätten hänger ute i solen, middagen puttrar i en lergryta i ugnen, dessutom har alla hundar har varit på promenad i skog och mark. Onsdagens föreläsning med Marie Hansson, om aktivering var kul och bra.
Jag har förvisso läst hennes första bok redan för 20 år sedan och även om det nu är 14:e omarbetade upplagan så är ju grundtankarna de samma.
Kvällen var ändå inspirerande, Tack Pernilla för att du tog mig med på det.

I går kväll efter jobbet fick jag åter en påminnelse om att min make är en omtänksam och go individ. Jag fann ett stort fång svamp rensad och klar och en kärleksfull lapp där han önskade mig en smaklig måltid, själv arbetade han till 21:30.


I dag blev det mjukstart, och långt ifrån allt jag önskar vore gjort är fortfarande ogjort, tex tvätt och dammsugning av bilen. Men i morgon är en annan dag, så ?? vi får väl se, nu skall vi passa på att vara lite lediga samtidigt.




























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril