Vardag




Familjen/ Flocken blev fulltalig i söndags kväll.
Ja, vi alla tycker att det är skönt att återgå till det normala, men det
innebär även att vi i hela vårt avlånga land återgått till sk normaltid.
Nu har jag helt plötsligt kvällströtta och morgonpigga hundar, vilket jag inte uppskattar till fullo.
Jag är övertygad om att fler än jag finner det lite onödigt med denna omställning.
Morgonpigga småbarn i all ära, men vilken förälder som helst kan väl i bland uppskatta att få sova lite, lite till på morgonen, eller??
Kan även tänka mig att bönder i många fall har problem att ställa om kossornas (eller vad djur de nu har) magar eller juver.
Min hemkommna make var i väg och jobbade i går.
När han kom hem var jag nästan sovande.
Ovanlgt att jag släckt lampan före kl 22.
Idag var han också i väg på sitt jobb, men han var så eländigt förkyld så han blev hemskickad efter några timmar.
Nu borde det vara nog med förkylningar och annat elände.
Jag vet fler som skulle kunna tänka sig skriva under en lista för en frisk( are)
höst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril