Älgjakt och illamående.

Precis som när det gäller hundar eller för den delen en hel del annat så är utbudet på nätet väldigt stort. Henric och jag är ganska flitiga besökare av Hälges Hemsida. I dag har Henric varit ute i de Småländska storskogarna. Efter c:a 12 tim kom han hem trött nöjd och troligen ganska lycklig. Jaktlaget hade fällt 2 älgar och stämmningen var god. De hade ätit kantarellsoppa med hembakt bröd och hemma gjord färskost till lunch.
Själv åt jag en synnerligen god fiskgratäng till lunch, men ... om jag vetat att den skulle komma upp igen ett tag senare så had nog portionen varit väldigt mycket mindre. Mineralvatten och sömn.
Nu mår jag ganska bra, Henric sover djupt, han skall nog i väg en sväng i morgon igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril