Mindre skönt väder


Att en ledighet kan försvinna så fort, ack och ve, lite suck också.
Jag har ju inte ens hunnit till frissan!!!
Hade tänkt hinna med att klippa mig och bli en "ny" människa.
I morse var det inga Isprinssesor som dansade i solskenet över åkrar och ängar.
Nej; denna morgon påminde mer om fuktiga skurtrasor.
Luften var dessutom ganska rå kall, så att gammal hosta fick förnyad kraft. Det påstås ju att man kan bota hjärtinfarkt genom att hosta.
Om nu någon skulle oroa sig för min hälsa ,kan jag tala om att det dröjer nog ett tag innan jag får just hjärtattack.
NÅ, bortsett från denna envisa hosta som jag vet att många fler än jag dras med, så är tillvaron alldeles utmärkt.
I morgon hämtar jag hit vännen Ann G med 2 st settrar.
jag gläder mig både till hennes sällskap och att jag åter skall få låta mina ögon njuta av settrarnas skönhet.
(Det måste erkännas att det känns konstigt att inte ha någon "röding" i huset.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril