100 jubileum


Nja så gammal är jag inte!! Men detta är inlägg nummer 100.

Det gör att jag känner krav på mig att vara spirituell och eller rolig.

En söndags kväll när jag fått en massa luft i lungorna mest hela tiden,

då är varken orken eller fantasin den bästa.

Jag vill dessutom beklaga att även denna helg försvann allt för fort.

I går morse satt jag med en kopp kaffe redan kl 07:05, hur man nu kan göra det frivilligt på en ledig dag?? det hade varit otänkbart för 25-30 år sedan. Det var nämligen på den tiden det hände sig att jag i bland ställde klockan tidigt på en ledig dag bara för att få nöjet att somna om.

men i går morse vaknade jag kl 05 och eftersom jag var vaken så passade jag på att gå ut med de hundar som orkade masa sig upp. Därefter återgick jag till sängvärmen och somnade om gott.

Gårdagens morgon var kall, frost och minusgrader,

Henric tog mig med ut i skogen på jaktmarken. I skogen plockade vi massor av Trattkantareller. Med på den turen var Julie och Vera ( ja, man måste fördela gracerna och just då var det deras tur att känna sig utvalda.) Tystnaden i skogen var så påtaglig att det nästan gjorde ont i öronen.

Hemkomna efter 2-3 timmar?? vet inte exakt, blev det Stella som fick ta en tur med husse medans jag tog en sväng med övriga flocken, medans Julie somnade så hårt i ett hörn att hon inte märkte när vi kom hem igen.

Kvällen gick åt till sedvanliga göromål så som tillredning av mat till både hundar och människor. Efter det vid tog svamprensning.... å.. det tog tid.

Vid 01 ungefär kom vi i säng.
PS. Gustav ser du att blomman fortfarande är fin?? DS

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril