Ja, det blev även söndag

Är det någon som vill nåt??
Vem vill leka med mig???
Jag hade ingen brådska upp ur sängvärmen.
Hundarna var ju uppe och ute med husse, ganska tidigt.
Skall jag vara ärlig så var väl Skrutt kvar i sängen med mig hela tiden och troligen Maja också.
Henric stack till jobbet för att vara på plats kl10:00.
Vad skulle då jag hitta på?
Nu tillhör jag de där egendomliga släktet som nästan aldrig har tråkigt.
Jag trivs nämligen alldeles utmärkt i min ensamhet och har fantasi nog att roa mig själv.
Om fantasin skulle tryta, så mår jag ganska så bra ändå.
Med naturen in på knutarna och ett gäng hundar, är det inte så lätt att hinna få det trist.
Lite trädgårdsarbete. Några promenader.
Med tiden blev det tid att tillaga middag, något som jag vet många tycker är tråkigt att göra till sig själv.
Jag har dock lite svårt för att äta något halvfabrikat direkt ur förpackningen, stående vid diskbänken.
Ensam människa i huset dansade jag runt till en gammal Beatles skiva
( A Hard days night)
medans jag gjorde grunden till det som med tiden blev en alldeles utmärkt fisk soppa.
I kylskåpet hittade jag en avocado som fick bli förrätt.
Inga räkor att tillgå, så jag droppade över lite citron, där efter salt och
peppar fräscht och enkelt.
I fisksoppan lade jag i vad huset förmådde.
Potatis, purjo, rotselleri, vitkål, aningen paprika,lite lite morot,persilja, lök,knorrs grönsaksbuljong, grädde m.m.
sist men inte minst en bit lax.
Det smakade som vanligt inte som vanligt, men bra.
Ja Gistedt vad skall jag bjuda dig på nästa helg???
Passa på att önska något .
Medans jag till lagade min enkla måltid, så ringer telefonen.
När jag svarar så säger rösten i andra ändan.
- hej! det är din lilla pappa!!
Eftersom min pappa inte funnits på denna jorden de senaste 17 åren, och inte heller pratade Östgötska så, fick mannen i andra ändan föröka med ett annat nummer.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril