Cookie

fastnade inte på någon bild värd att visa på bloggen ,men jag hopas att hon blir fotadsmånining om på någon utställning.
Ja, det var en upplevelse att fara till Nyköping på valp utställning med Cookie.
När vi väl kommit in i lokalen och jag lyfte ut henne i från transport buren så blev hon minst sagt överväldigad av ljud , ljus hundar och människor i denna mängd (tänk på att vi är "lantisar").
Cookies första reaktion var att över huvudtaget inte kunna vare sig stå eller gå.
Nå väl jag lyfte ut henne för att, dels rasta henne, dels komma i från högtalare , hundar och allmän villervalla ett tag.
Det värsta var att hon kunde knappt förflytta sig utomhus heller.
Ja,ja, om hon nu inte kan gå så kan vi ju öva med att vara på bordet med domaren tänkte jag och undrade i mitt stilla sinne varför jag gått upp så tidigt och åkt ganska långt??
Nu var vi på plats i god tid så Cookie blev med tiden ganska van vid miljön och gick strålande i ringen. Kritiken var lysande ( Kommer på nyheter 2009,snart)det domaren slog ned på var att hennes päls är valpig.
Va??? en valp som inte ens är 5 månader.... har valppäls!!!
(Tack och lov så reagerade jag inte riktigt som jag gjorde när jag var 11 år och visade familjens Setter (ung 5 månader), då ifråga satte jag verkligen Domarens omdöme,för inser man inte att en valp har valp päls....så...)
Nu tar jag det med jämnmod och är nöjd med den trevliga dagen i Nyköping.
Tack alla trevliga människor för ert sällskap.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril