Kläder

på hundar anser jag i allmänhet är helt onödigt. Givetvis finns det raser som är frusna och kan behöva en overall i bland. Det finns även Jakthundar som kan behöva få lite värme efter / mellan sina jobb.
I övrigt så är min åsikt att de flesta vuxna hundar med päls klarar sig alldeles utmärkt utan kläder. Trots denna min åsikt så fick Cookie på sig en badrock efter kvällens dusch.
Det fick hon av 2 orsaker.
1 för att vätan ur pälsen skall sugas upp av frottén i badrocken.
2 . för att pälsen skall lägga sig ned lite mot kroppen.
Jag vill helst inte använda hårtork,
( om det inte är "svin kallt" ute, men då kan man kanske undvika att bada hundar)
för att det sliter på pälsen
( precis som det gör på mänskligt hår).

Tekla fick faktiskt genomgå samma behandling, trots att hon inte skall på utställning i morgon.
Ingen av hundarna ser speciellt lidande ut.
Nu skall jag krypa till sängs så att jag kommer i tid till Nyköpingsutställningen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril