Valpar!! Suck!!

Nu har väl mitt hjärta slutat att slå dubbelslag,men för några timmar sedan var det väldigt dramatiskt här i huset.
Henric som varit ute i skogen hela dagen vilade och jag satt vid datorn och gjorde några uppdateringar på hemsidan.
Då plötsligt SKRIKER en av valparna, det händer då & då när de tuggar lite för hårt på varandra.
Denna gång var det betydligt värre än så.
Valpen satt fast på en krok i väggen ( en krok som vi förut har haft en valphage fast satt i , kroken har suttit där sedan Kryddan var valp).
Det gick inte att lirka loss kroken som satt in igenom käken ( underifrån).
Jag fick försöka hålla valpen så lugn som möjligt medans Henric ilade i väg efter verktyg.
Kroken klipptes av och med valpen i knät lyckades jag lirka bort den otäcka tingesten,hade bara fattats att han hade svalt den.
Lite chockade var vi nog hela gänget här hemma.
Har vi tur så kanske det räcker med blotta förskräckelsen.
Alla valpar har i alla fall ätit så.......????
Allt åker in i munnen på små barn & valpar, trots
en öm moders omsorger.

Nu sover i alla fall hela gänget lugnt,så får vi se om de vaknar till för en sista kvälls tur för i dag.



Kommentarer

LAINE sa…
Vilken fasa snacka om hjärtstillestånd och andninguppehåll innan jag läst klart och förstod att valpen och ni andra kommit undan med blotta förskräckelsen. Hoppas det inte blir några efterräkningar. kram, o puss till lillsnutten från LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril