Långkalsonger & glögg

ja, det var vad jag associerade till alldeles nyss när jag var ute med hundarna på deras kvälls"pink". Jag riktigt kände hur lederna stelnade till.
Jag är personligen inte speciellt förtjust i glögg men en riktigt varm liten mugg på 3-4 cl skulle väl kanske kunna slinka ned om den inte var alltför söt. Långkalsonger eller överdragsbyxor har väl ännu inte blivit en vana denna säsong,men jag kände att det börjar bli dags att vänja sig.
I morse när jag startade bilen , så var det en våt sörja på rutan, vilket fick mig att inse att den iskalla regnskuren som kom vid 06:30 tiden, faktiskt innehöll snö och termometern visade på 0. I övrigt att rapportera är väl att vi hinner nog inte tröttna på varandra denna vecka, huset herre och jag.
Henric hade Jägarkurs i går och har en annan cirkel grupp på torsdag.
Jag har avdelnings möte i morgon, men vi har hunnit se varandra en del denna afton och snart så är det ju fredag igen.Vad gäller Kryddan så blir hon sakta men säkert större och större, pälsen på sidorna i maghöjd står nästan rakt ut.
Aptiten är väldigt god, så även humöret, men hon tycker nog att det är lite jobbigt att hon inte kan hoppa upp i soffan eller sängen utan en hjälpande hand.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril