Jag har fått skäll & i övrigt så befinner vi oss i blåsväder.

Att jag fått skäll beror inte på hundarna utan på uteblivna bloggar
( ja, somliga har tydligen blivit bortskämda med att jag ofta lägger in 1,2 eller till & med 3 inlägg om dagen för det mesta), i går var en krävande dag. Jag klev upp inte långt efter det att klockan slagit sina 5 slag. Okej, tidig start innebär oftast tidig hemgång, så även i går. Trots den tidiga hemgången, så blev det en lång dag. Arbetet krävde nämligen att jag skulle vara tillbaka 17:15 vilket jag var med god
(7 minuter) marginal. Vi hade så kallat husmöte då vi möts i arbetslagen .
Ett givande & tagande som för oss närmare varandra och även framåt.
Hursom, så även om jag hade många " håltimmar" så blev det en jobbig dag . Väl hemma igen behövde jag något att äta ....så gick tiden.Jag satte mig vid dator och kollade mail, samt bilder. När jag valt vad jag ville ha och funderat ut en vinkling på texten, så loggade jag in och upptäckte till min besvikelse att det inte gick att använda Blogger just då. Efter 3:je försöket gav jag upp för att jag tyckte klockan blivit så mycket att jag antagligen skulle ha det bättre med min bok som sällskap och huvudet på kudden för att få sova några timmar innan nästa dags vedermödor.
I dag var en jobb mässigt väldigt lugn dag och efter arbetet körde jag raka spåret hem vilket inte tar så många minuter.
Här hemma var det minst lika blåsigt som nere i Gränna, ja vindstyrkan är inte av samma kaliber som när Gudrun eller Per passerade, men man får lätt storm i sinnet, speciellt som dagen började med ett (kort)strömavbrott.
Stella var på promenad med Henric när jag kom hem, så de "små" följde med mig ut i terrängen för att gå dem till mötes.
Vi har ätit Tacos i kväll och jag kan garantera att det går alldeles utmärkt att göra av vegetarisk färs.
Ja, detta blev alls inte som jag tänkte mig gårdagens inlägg, men i dag är i dag och i morgon är en annan dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril