I går kväll

satt jag med Kryddan i knät. Hon har alltid gillat att sitta och gosa i knät på någon av oss,men nu är det allt oftare och stunderna blir gärna längre.
Nu är det väl som så att vi ibland har lite annat att göra än att kela med bara Kryddan,så då lägger man varligt ned henne på en plats som vi tycker ser angenäm ut. Vid en sådan behandling ser hon stött ut och fnyser med en knyck på nacken ( lite lik sin mor i det fallet). Det blev en lång inledning till vad jag skulle skriva. Det jag ville förmedla var att jag under gos stunden lade märke till att hennes lilla mage fått en rondör jag aldrig lagt märke till tidigare,dessutom så står tuttarna ut som små tryck knappar.
I den här familjen gör vi inte så stor affär av sådant som vi anser vara naturligt, alltså klämmer och känner jag inte speciellt mycket på en hund efter att den blivit parad.Det är ju bara tiden som kan utvisa huruvida det blir valpar eller ej. Ja, man kan ta ultraljud,men........efter det så kan valpar resorberas. Ja, det går att röntga i slutet av dräktigheten,men....skall man i onödan stressa tiken med ett veterinärbesök straxt innan beräknad nedkomst?? Om man nu ser 3-4 valp skelett på röntgen,ser man att de lever också???
Jag är givetvis inte 100% säker men nog har hon den blivande moderns blick??
Stör ej!!

zzzzzzzzzz



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril