Skratt & gråt

att de ligger nära varandra i känsloregistret har väl de flesta upplevt mer än en gång. I kväll så har vi sett en ovanligt bra ( DVD) film med
Morgan Freeman & Jack Nicholson, The Bucket list . En film om sjukdom och död, vilket inte låter så upplyftande,men den handlar också om glädje, vänskap och menigen med livet. Både Henric och jag fick både skratta & gråta, det är skönt med en film som man bär med sig ett tag med tankar och glädje. En del regn har fallit över oss på eftermiddagen,men de flesta hundar ger sig ut utan tvekan.
Cookie har blivit vägd och är nu 1420g tung.
Henric har varit och tittat på bilar i dag och han vet ju vad jag vill ha ( bortsett från drömmen om en husbil, som vi troligen aldrig kommer att ha råd med) så jag kan ju erkänna att jag blev frestad när jag gick in på nätet och kollade in de 2 objekten som var mest intressanta ( ett nummer större än vår blåa bil).
Ja, Suzuki, förstås, nej, jag får ingen reklam sponsring av dem tyvärr.
Att gå upp i morse gick väldigt smidigt, jag vaknade av mig själv 3 minuter innan klockan skulle ge signal.
Full månen lyste och det var ganska mysigt.
Barnet som var först på plats på Förskolan var väl lika trött som jag , så vi tog det lugnt och gav varandra en mjukstart.
En väldig kontrast till att börja sent en måndagsmorgon.

Duken som pryder köksbordet är vävd av Ilonas
( Familjen Happie & Vanessa)svärmor, och den passar så bra i vårt kök .
Tack.

Kommentarer

Kristina sa…
Viist var är filmen bra. Man kan både skratta och gråta om vart annat. Så den i helgen som varit.......

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril