Säsongens första snö

Nu är den här!!snön , började som ett isigt regn vid 16:tiden i dag och sedan har det fortsatt, sist jag var ute för ungefär en ½ timme sedan så föll det ned många små lite blöta flingor. Det ÄR vitt på marken. Det känns ju lite ovant men det är väl bara att inse att långkalsongerna är här för att stanna. Tekla & Cookie som aldrig tidigare upplevt snö, blev givetvis förundrade.
Lycko racet uteblev dock, Cookie försökte äta upp så mycket snö hon bara kunde , sedan gick hon motvilligt in ( för att sätta sig & kissa, gissa om hon åkte ut igen innan hon hann slå ned rumpan?).
Den hund som verkligen fick glädje " fnatt" av snön , det var Julie, men så är hon också en av de mest vädertåliga hundar jag känner ( & har känt).
Det är bäst att ställa klockan på en tidig tid i morgon så att jag hinner skrapa bilen & ev skotta mig fram.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril