Trot om ni vill

men här är det fortfarande vitt utanför fönstren. Jag gav mig ut i god tid i morse för att borsta snö från bilen och ha tid att ta det långsamt ned för backen. 3-400 meter på andra sidan om motorvägsbron så var det grönt.
Nere i Gränna var det regn, iskallt sådant och det blåste "småspik".
De första barnen som anlände till förskolan bor inte så långt ifrån mig, så de hade också fått se snö.
Vi var alla lika besvikna när vi insåg att det inte skulle bli någon pulkaåkning i dag.
Höstlovet gjorde att det var otroligt lugnt på Polkagrisens förskola i dag, så det var ingen risk att någon skulle behöva jobba över.
Henric har varit hos optikern i dag och det var väl inte utan att optikern tyckte att det var lite väl länge sedan han kollade sin syn.
Nya glasögon är alltså på gång.
Henric har även varit åstad och hämtat hem våra "nya" soffor.
Blocket är ju en lysande plats att göra klipp på.
Som ni förstår så är sofforna bättre begagnade, men det syns inte.
Med så många hundar i huset så är det ju bara skinnsoffor som gäller.
När de begagnade är i så fint skick och dessutom så billigt så kan man undra varför man någonsin köper nytt.
Tekla tar en paus mellan sina upptåg i snön.
Kryddan jäser & jäser.

Jag vet inte om korten gör hennes nya midjemått rättvisa, men hon har just "krävt" att få komma upp i mitt knä och jag känner utan tvekan att hon är betydligt tyngre än hon brukar vara.
I morgon vaknar vi utan väckarklocka.


Kommentarer

Kristina sa…
håller med BLOCKET är en bra uppfinning. Har själv både sålt och köpt saker den vägen. Lycka till med sofforna och hoppas Henric kan se de ny sofforna HAHAHA
Se på måndag

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril