Vampyrer & fästingar


göre sig icke besvär i min & Henrics när revir inom den närmaste tiden.

Skulle de nu få för sig att ta ett smakprov på någon av oss så får de troligen en smärre chock,med tanke på den mängden vitlök som vi fick i oss till älgbiffen i kväll. Jag hoppas att vitlöksdosen även har effekt nog att driva bort den envisa förkylningen som jag dras med. Det har varit en tuff vecka,men jag har nog inte haft feber( nog betyder att det inte alltid är så lätt att avgöra om visst "tjall" på termostaten beror på sjukdom eller om det är åldersrelaterat). Här har det varit väldigt blåsigt det senaste dygnet och även om jag gillar hösten så är jag inte förtjust i blåst. Nu är det mer löv på marken än i träden och fortsätter det på detta vis så blir det väldigt grått och trist. Det är väl bara att börja vänta på snön så vi får lite ljust utomhus.
Trots detta så såg jag att det fortfarande finns mängder av rosor som blommar i trädgårdarna längs min färdväg till/ från jobbet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril