I dag

tog vi det väldigt lugnt på morgonen. För egen del hade jag bestämt mig för att sova länge. Kl 07:40 steg jag upp ,då hade jag tydligen sovit klart, trots att jag hade tänkt mig att sova minst en timme till ( allt är ju relativt och jag minns i forna dagar när man tyckte att 11 var hiskligt tidigt en helg morgon). Henric begav sig ut på älgjakt en ½ timme innan jag vaknade.
Kaffekoppen i ena handen och ett äpple i den andra när jag gick ut för att kolla om hundarna skötte sig på sin morgon rastning. Oj, det gällde att hålla hårt i morgonrocken, kyliga vindar svepte runt alla hörn .
Efter frukost så var det somliga som återtog sängläge.
Kan ni ana vad som döljer sig i den magens rundning??
Med tanke på att det är ungefär 15 dagar kvar,så tycker jag att Kryddan är ganska stor.
Vera kan också konsten att slöa.
Jag tycker att det ser skönt ut, och med tanke på hur mycket energi de gör av med i bland i vaket tillstånd så är det väl bra att de kan koppla av också.




Kommentarer

LAINE sa…
Tjosan,Tjosan vilka söta slöa prinsessor. Ja det är skönt med en sovmorgon då och då. Kryddans mage är ju bara för goo... Undrar om de små liven som bor i mysiga magen också tar en tupplur? Kram på er från Laine o Vippe

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril