Även om jag ännu

inte fått det där helt "perfekta" fotot av Vera, så måste jag erkänna att hon gör sig betydligt bättre på bild än jag har gjort de senaste 10-15 åren.
Att just det ämnet med mig på bild känns aktuellt beror på att jag i dag har varit TVUNGEN att fota mig, för att mitt körkort behöver förnyas. Jag fick någon gång i somras ett brev från vägverket, men det var ju ingen brådska.....jag skulle ju bara gå till frissan och fixa mig en frisyr, så...skulle jag ta foto och sen..... Nu är det som så att mitt minne är väldigt bra... i vissa fall, jo men JAG VET VAD JAG GJORDE NÄR DE FÖRSTA MÄNNISKORNA LANDSTEG PÅ MÅNEN 21 JULI 1969.
Jag har en massa andra datum i huvudet, tex att det i går var min pappas födelsedag, detta trots att jag varit faderlös i 18 år.
Men när det gäller att förnya mitt körkort, så var vägverket tvungna att skicka ut en påminnelse!!!
Till följd av detta störtade vi oss i väg till Jönköping i dag ( nej, jag har inte klippt mig och ...såg för Jä----g ut) Inga foto automater på A6, men en foto affär som tog ID kort även en söndag.
Resultatet = KATASTROFALT och det värsta är att jag skall behöva stå ut med det i 10 år, men värre ändå är väl vetskapen om att om jag överhuvudtaget lever så länge att körkortet åter igen skall förnyas så lär ju inte fotot bli bättre.
Vackra Vera gör skäl för sitt namn
Lotta tar sig an familjens yngsta och
inbjuder till lek.
Stella & Cookie har varit med på vårt äventyr i dag.
För första gången i sitt liv har Cookie gått( nja , snarare hoppat) i koppel.
Bortsett från det hemska fotot så har vi hunnit med en del annant, bla, tittat på "ny" bil, köpt hund mat men även mat till oss 2-benta.
Det sistnämnda gjorde vi i Österängen, ett invandrartätt område som bidrar till ett mycket stort och varierande utbud av matvaror, för mig var det pemiär att handla där,men det gav mersmak ( jag antar att nya bilen också kan hitta dit)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril