Farligt arbete


Jag lever farligt här i Gränna!! Jo, jag har faktiskt blivit utsatt för hot på min arbetsplats, både i fredags och i dag!!!

Det trodde ni inte om sommar idyllen Gränna, Alf Svenssons lilla pärla.

Nå under ytan pyr det av allehanda underligheter.

I fredags vid lunchen, skulle jag stoppa min bordsgranne från att lägga för sig för många potatisar. den unge mannen är dryga 3 år och har ganska bestämda åsikter.

Någon dag innan hade han kommit på att han och en av hans kill kompisar skulle gifta sig med mig och kollegan Annika.

Bröllopstårtan har han livfullt beskrivit, på den skall det vara jordgubbar, blommor och solsken.

Nå tillbaka till fredags lunchen. Vid mina protester angående potatisen, stirrar han mig stint i ögonen och säger ANNARS BLIR det inget Bröllop!!!

Okej, han fick en potatis till och han åt upp den.

Idag försökte han sig på samma sak, men se det gick inte.

Jo, han fick sina potatisar fast i omgångar, så jag lovar det gick ingen nöd på honom. I övrigt undrar jag vad hans ömma moder kan tycka om att få en svärdotter som väl är en så där minst 20 år äldre än hon själv??
Undrar även vad min make säger om det hela???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril