Skall nog lägga av med att...

...................önska mig en del för det verkar ganska lönlöst.
Jag menar att Merry har INTE börjat löpa ( fast veckan har ju bara börjat)
men om man dömer av hennes beteende gentemot sina flocksystrar så verkar hon mycket hormon stinn.
Räkningar kom i dag också( fast veckan har ju bara börjat) jag undrar om Brewitz mutat brevbäraren att lägga dom i min låda nu??
Vädret, ja, den vackra vita snön som skimrade så fint i morse, den fanns inte nere i Gränna.
När jag var hemma på lunchen så fanns den inte här heller ( fast veckan har ju bara börjat).
I övrigt kan jag tala om att det våras på förskolan och "pussleken" härjar i alla fall på vår avdelning bland de större barnen.
Ja, jag vet, det sker varje vår, ett steg i utvecklingen, det enda som bekymrar mig är väl egentligen att barnen blir så högljudda, när de med tindrande ögon och skräckblandad förtjusning, jagar eller låter sig jagas för att pussas.
En bit har vi väl kommit i jämställdheten, för det är tjejerna som står för jakten!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril