Film och fler födelsedagar


Jag är ju mycket för återanvändning och tycker att även om denna bild prydde min hemsida under nyårshelgen så kan den mycket väl visas igen.
Anne B din diet verkar inte speciellt hälsosam.
Okej, semlor med varm mjölk några gånger om våren, men i övrigt verkar det som om "mamma"Lala får göra en utryckning. Om jag hade haft Husbilen i min ägo kunde jag ha haft middag redo vid ankomsten till Eken.
Ann G! Håller med det är dags att ses snart, håller också med dig om att Tika är en snygging och att hon och handlern Mirna ser ut att ha en mycket bra kontakt.
I går såg vi en gammal Svensk film, filmen var säkert minst lika gammal som jag. Jag kan väl inte påstå att handlingen var den bästa jag sett, men jag njöt av konversationen och ordvalet, så även av artikulationen som dåtidens skådespelare hade. Medverkande var bla Hasse Ekman och Stig Järrel. Den filmen gav faktiskt mersmak, så vi får väl rota runt i butikernas utbud efter filmer med antikvitets stämpel. Jag önskar väl kanske slå ett slag för Svenska språkets bevarande. Jo, jag gillar ny uttryck och uppskattar att språket berikas av slang och importerade ord , men det ena behöver väl inte utesluta det andra.
Nu skall jag inte gnida mina justa pjuck för att strosa runt i spenaten, nä, för dinkan gäspar lite mycket och dessutom finns risk för att lappgrädde skall falla över bystan.
Kan hända finner jag något att stoppa in i kakinkastet innan jag dyker ner i bingen för att kvarta. Måste vara pigg i morgon för är kan man ju inte ta tricken till kneget och bulle slukar för mycket stålar.
Grattis Carolina på födelsedagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril